08 oktober, 2013

åtta/tio.

Går omkring med smutsigt hår i flera dagar och inser att jag glömt använda schampoo två hårtvättar i rad och har hål över hälarna på varenda strumpbyxa i byrålådan. Ögonlocken faller när det blivit mörkt men det finns inte ett spår av vila någonstans och allt hamnar snett när det sedan börjar ljusna. Sitter i biblioteket och längtar efter siffror och facit och vill rycka tag i någon som kan hjälpa mig sortera i mitt huvud, men det känns ibland som ett mission impossible. Pratar högt i flera minuter men du greppar aldrig tag i mina ord, förstår inte vad jag letar efter i mina amatörfilosofiska tankekedjor trots att du om någon borde veta och allt jag får är det självklara. Vi är två, men blir istället en och en halv och jag behöver en hel, för stavning och grammatik klarar jag trots allt helt på egen hand även om mina meningar är långa.

Inga kommentarer: