22 juni, 2013

tjugotvå/sex.

Öppnar fönstret och hör hur regnet slår mot plåten utanför och undrar om det har samma effekt på dig som det har på mig. Skulle säkert kunna stå här på ett svalt golv med musik i öronen tills det mörknar, även om det aldrig riktigt blir mörkt just i kväll. Ställer tillbaka boken, som jag läst ut lite för fort, i bokhyllan igen och plockar ner en annan, en med olästa blad. Du andas ut ett skratt, skakar på huvudet och undrar hur jag gör, och jag önskar jag kunde föra över den här känslan till dig så du får känna att det nog är enklare än du tror. Jag undrar om jag har missat något du sedan länge förstått dig på eller om det redan från början varit något jag inte behövt förstå. För vi är lika och olika på samma gång och du känns alltid, alltid rätt.

Inga kommentarer: