08 maj, 2013

åtta/fem.

Hur mår du?
Lite stressad och orolig, och är trött mest hela tiden, men ändå okej.

Vad önskar du just nu?
Att jag inte, ständigt, tänkte och kände efter så mycket. Har varit lite för intensivt den senaste tiden.

Vad ska du göra imorgon?
Baka en cheesecake, skriva på en uppgift och tentaplugga. 

Och på lördag?
Då ska jag gå på bio och ha det allmänt trevligt med Camilla. Så himla peppad inför det! Kommer bli hur bra som helst.

Vem saknar du?
Bra personer som befinner sig i andra länder just nu. 

Senaste köp?
Fyllde på mitt busskort. Sådär lagom kul och spännande.

Vad skrattade du senast åt?
Oj, någon gång igår kväll, gissar jag. Vet inte åt vad exakt, dock.

Vad grät du senast åt?
Minns inte riktigt. 

Vad läser du just nu?
The Catcher in the Rye av J.D. Salinger. Tycker väldigt mycket om den. Så läser jag lite då och då i Charles Bukowskis The Pleasures of the Damned, en samling med hans dikter. Också himla, himla bra.

Senast sedda film?
Oz the Great and Powerful, med Camilla. En trea fick den i betyg, tyckte vi.

Senast 3 inkomna sms?
Från Camilla och Lina om vad de/vi har kvar att göra innan sommaren och om vädret - Ohio vs. Sverige. Alltid dessa konversationer om vädret, överallt, hela tiden. Går inte att komma ifrån dem, verkar det som.

Vad stod det i ditt senaste skickade sms?
"Juste ja!", för att jag blev påmind om att det är långhelg nu i helgen. 

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Matematik. Har alltid tyckt om det.

Vilken är din favoritfrukt?
Blodapelsin, som typiskt nog bara finns att få tag i två månader om året. Annars vindruvor.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Tror aldrig att det har hänt, någonsin. I alla fall inte vad jag kan komma ihåg. 

Vad är du rädd för?
En del småsaker och en del väldigt påtagliga saker. 

En person du tycker är snygg?
Jag får nog införa ett livslångt standardsvar på den här frågan. Det blir enklare så.
Alltså, James Franco. Alltid. (Och typ de flesta killar i kostym)

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Har pinsamt nog inte använt den på två år, så jag har ingen aning om vem det kan ha varit. 

Vilket språk hade du velat lära dig?
Retar mig lite på att jag efter att ha läst tyska i sex år knappt hänger med alls när någon pratar. Allt jag kan är grammatiktabeller och prepositionsramsor. Tänker att jag borde ha gått in för det mer när jag hade chansen, för det irriterar mig att bara kunna det lite halvdant.

Vad för sorts killar faller du för?
Ödmjuka, kloka och lugna killar, med en blick som liksom säger allt. Som skrattar mycket, är intresserad av vad som händer i världen och tycker att allt är värt att prata om. Eller nåt sånt, tänker jag mig.

Vart vill du åka just nu?
Bara bort härifrån en stund. Någonstans nära vatten, helst.

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Det är ju ganska många månader till dess, men gärna böcker för det är vad jag lägger mest pengar på. Men är egentligen nöjd bara jag får umgås med de jag tycker om.

Inga kommentarer: