26 december, 2012

Här och nu.

Efter nyår ska jag spendera flera timmar varje dag med min älskade kursbok och lära mig precis allt om hur vi människor fungerar och varför vi beter oss som vi gör. Och kanske gå ut och njuta av snön, om den fortfarande finns kvar. 
Jag längtar tills elfte januari. För då börjar tre helt fria dagar utan en enda tanke på att jag har saker som måste göras. Eller, jag hoppas åtminstone att jag kommer att känna mig fri då, att jag kommer kunna andas ut. 
Jag skulle vill resa till en storstad några dagar och bara promenera runt, läsa böcker och fotografera. Planlöst och utan prestationskrav. Gud, vad jag skulle älska det.
Jag läser alldeles för sällan nuförtiden, men alltid några fina små berättelser innan jag ska sova.
Jag får panik över prestationer, ovisshet och över att livet ska rinna mig ur händerna. 
Jag känner mig snygg i nytvättat hår, min skönaste och finaste klänning och när jag går genom staden med en bra låt i hörlurarna. Då känns det lite som att allt i hela världen handlar om mig och bara mig. Och så måste man får känna ibland.
Jag önskar att värken i mina axlar och nacke kunde försvinna. Minns inte längre hur det kändes utan.
Jag tittar helst på amerikanska tv-serier.
I helgen ska jag läsa, läsa, läsa. 
Jag kommer aldrig någonsin köpa ett par jeans. Aldrig mer i hela mitt liv.
Personer som tänker nyanserat och har ett öppet sinne, tänker efter och vill förstå, försöker förbättra den värld vi lever i, stort som smått, och respekterar andra människor, är personer som jag ser upp till.
Kvällar tillbringar jag helst på ett fik med de bästa personerna jag vet, i en biosalong eller hemma i soffan med min favoritserie.
Just nu lyssnar jag på Lana Del Rey, dricker kaffe, äter Reese's och försöker att inte tänka efter så mycket. Bara vara.
Jag skulle behöva en helkroppsmassage, en långpromenad, ett leende och en hel natts sömn. Utöver det behöver jag absolut ingenting. Har redan fått mer än vad jag förtjänar, de senaste dagarna.

Inga kommentarer: