08 augusti, 2012

Kärleken.































Häromdagen läste jag ut årets mest efterlängtade bok, första delen i trilogin Torka aldrig tårar utan handskar, av fantastiska Jonas Gardell. Jag skulle kunna skriva så långt om varför jag verkligen älskar den här boken, för jag blev verkligen inte besviken, men jag vet inte riktigt var jag ska börja. En blandning av rädsla och fördomar, kärlek och att hitta hem, det vackra och det sorgliga. Det orättvisa. Benjamin, en av huvudkaraktärerna, säger en gång att "Jag vill i mitt liv få älska någon som älskar mig" och jag får ont i magen varje gång jag läser den meningen för det är så självklart och samtidigt så många som kanske aldrig får uppleva det. Att älska som i att vara kär. Och nu längtar jag lite för mycket till oktober då den (och de andra två i trilogin) blir till dramaserie på SVT. Ska man bara läsa en bok i år så borde man läsa den här.

Inga kommentarer: