30 januari, 2012

Trettio/Ett.

Äger du en iPod? Ja, två. Som jag aldrig använder.
Skulle du hellre ta bilden eller vara med på bilden? Jag fotograferar hellre än blir fotograferad. Blir ju aldrig, aldrig bra på bild. Men jag vill ju att folk ska komma ihåg att jag också var med den där gången, när de flera år senare sitter och tittar i sina fotoalbum. Och det kanske inte är lika troligt om jag aldrig syns på bild. Så jag måste bli bättre på det där. Får öva poser och sånt, kanske.
Vilken var den senaste filmen du såg? The Art of Getting By. Gullig, helt okej film.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En lägenhet. Eller nej, vänta, allra först skulle jag resa till New York. Och stanna en månad.
Vilken låt lyssnar du på just nu? Jonathan Johansson - Stockholm.
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Deportees. Och det har de vart sen i höstas.
När var senast någon stötte på dig? Oj. Det var nog bra längesen. Om det ens hänt. Har svårt att se sånt när det gäller mig själv.
Kan du vissla? Nej. Övar och övar, men det går aldrig.
Vem var den senaste som ringde dig? Pappa, förmodligen.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Matte.
Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält? Den som varken går fort, befinner sig högt upp eller innehåller branta backar. Så, ja... ungefär ingen alltså.
Tittade du på tecknat när du var liten? Ja, det är klart. Massor.
Hur många syskon har du? En lillasyster.
Är du blyg inför det motsatta könet? Ja, väldigt. Inför alla, egentligen.
Vilken film kan du alla replikerna till? Fler än vad man borde, kanske.
Äger du några band-t-shirts? Ja, jag gör ju det. Två stycken köpta på två olika Westlife-konserter. Så coolt och badass det kan bli, typ. Men vi har väl alla varit 13 någon gång.
När flög du senast? Förra sommaren.
Läser du för skojs skull? Ja, hela tiden.
Pratar du några andra språk? Engelska. Och tyska, men det har jag nästan tappat helt.
Är du feminist? Ja.
Har du en stationär eller bärbar dator? MacBook.
Försöker du alltid lära dig nya saker? Ja, det är det jag strävar efter hela tiden. Känns alltid så bra varje gång jag lärt mig något. Dock är jag ofta för rädd för att misslyckas för att våga lära mig mer, och det är ju het absurt egentligen. Men det är där som min extrema prestationsångest kommer in.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Nej. Jag kommer aldrig ha mod till att göra det. Men om, om det skulle ske en dag, så skulle det bli en väldigt personlig taturering. En som man liksom inte förstår utan att ha fått en förklaring först.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Nej. Visst är det fint, men jag tycker inte att det är något som ska förväntas av honom.
Vad har du med dig in på bion? Kolsyrat vatten och en påse godis, oftast.
Vem var din favoritlärare och varför? Har haft så många bra lärare (och väldigt många mindre bra), därför är det svårt att välja en. Min klassföreståndare på mellanstadiet, för att hon var så cool och engagerad. Min engelsklärare i högstadiet för att hon fick mig att tycka om engelska. Tacksam över det än idag. Och min mattelärare under gymnasiet. Hon var ganska hård och lite läskig (men berättade väldigt många roliga historier om sitt liv) men hon såg alltid min potential. Och, gud vad glad man blev de gånger hon gav beröm.
Gillar du att flyga? Nja. Inte så mycket därför att jag är höjdrädd, utan mer för min klaustrofobi (ja, jag lider av alla tänkbara fobier). Får panik efter ett tag.
Vilka personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Ödmjuk och respektfull. Om jag nu ska sitta här och ställa några krav överhuvudtaget.
När sov du senast på golvet? Någon gång i tonåren kanske när jag sov över hemma hos någon. På madrass då, inte direkt på golvet.
Hur många timmar behöver du sova för att kunna fungera? Oklart. Tycker aldrig att jag riktigt fungerar förrän det är dags att sova igen.
Hamnade du ofta i trubbel för att du pratade på lektionerna? Nej. Tvärtom.
Vilken är din favoritfrukt? Vindruvor och typ alla exotiska frukter.
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 21. Jösses. Tur att det nästan är ett helt år tills dess.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja, även om jag gör fel själv. Tycker att intrycket blir ett helt annat med stavfel och särskrivningar och annat. Grammatik tycker jag är mindre viktigt, för att det ofta kan ge en extra effekt och förstärka något man säger genom att bryta mönster. Men då ska det ju ske medvetet. När folk glömmer kommatecken och punkter och inte kan skilja på de/dem, det irriterar mig något enormt.
Tror du på liv på andra planeter? Ja. Fast kanske inte nödvändigtvis liv som liknar oss.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Vet inte. Men säkert någon fördomsfull, inskränkt människa som borde vidga sina kunskaper lite.
Hur valde dina föräldrar dina namn? Släktnamn, båda två.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Nej. Eller ja. Nej... eller... nja. Borde kanske göra det innan jag dör, men tror inte att jag kommer våga.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Kan verkligen inte komma på någon alls.
Tycker du om att krama folk? De jag känner bra, ja. Annars inte så värst.
Skulle du säga att du är trendig? Om definitionen av trendig hade varit att gå klädd i samma klädkombinationer tre år i rad så, ja. Nu är den ju inte det så, nej.
Äger du en digitalkamera? Ja.
Stör det dig om någon säger att de ska ringa och inte gör det? Händer sällan, men ja. Jag är ju en sån person som går och väntar och blir nervös när jag vet att någon ska ringa och då vill jag att de gör det så fort som möjligt. Väldigt jobbigt.
Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta? Alla böcker där någon dör i slutet. Och jag läser alltför många sådana böcker.
Får du dåligt samvete efter att ha ätit kött? Ibland. Försöker äta mycket vegetariskt för att jag tänker att det ska väga upp.

Inga kommentarer: