24 januari, 2012

Tjugofyra/Ett.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att träffa Camilla och promenera i ett snölandskap tills det mörknade.
Vad gjorde du klockan 8 i morse? Då sov jag fortfarande.
Vad gjorde du för 15 minuter sen? Hämtade posten.
Vad var det sista du sa högt? Godnatt, igår kväll, måste det ha varit.
Det senaste någon sa till dig? Godnatt, det också tror jag.
Vad har du druckit idag? Te och kaffe.
Vad var det senaste du åt? En macka till frukost.
Vad var det senaste du köpte? Böcker.
Vad är det för väder hos dig just nu? Väldigt fint vinterväder. Soligt och kallt, precis som det ska vara såhär års.
Vilken bok läser du just nu? Sjunde Harry Potter-boken, sådär hundra år efter alla andra. Läser den långsamt för att den inte ska ta slut. Och alla som har läst de böckerna vet ju hur svårt det är att inte rusa igenom dem, men jag försöker. Ska nog läsa om dem snart igen.
Godaste glassmaken? Citron. Och B&J's Half Baked.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja. Som obotlig romantiker så jag väljer att tro på det.
Sover du tungt? Nuförtiden. Drömmer de konstigaste drömmarna och drömmer så intensivt att jag inte kan vakna på morgonen.
Drömmer du mardrömmar? Ja, ganska ofta.
Favoritklädsel? Strumpbyxor, svart långärmad tröja och min favoritkjol, en rutmönstrad sak i bästa modellen.
Favoritlåt just nu? Kite - A Little Bit More.
Vad ser du om du tittar till höger? Min lilla bokhylla med alla mina böcker.
Vad gör dig glad just nu? Snön. Solen. Fina människor.
Vad ska du göra härnäst? Äta och titta på Gossip Girl.
Höger eller vänsterhänt? Höger.
Humör just nu? Det går. Lite så är det väl. Just den här minuten känns det bra. Men det har varit bättre.
Favoritgodis? Allt med marsipan och/eller choklad.
Hur många kuddar sover du med? Två. I samma kuddfodral. Ja, jag behöver nya kuddar.
Morgon eller nattmänniska? Ha ha. Utan tvekan, nattmänniska.
Vad är viktigast för dig? Så mycket att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva.
Är du kittlig? Bara under fötterna. Och om jag inte är beredd.
Snarkar du? Jag vet inte, tror det.
Stjärntecken? Stenbock.
Stökigt eller välstädat? Något mittemellan. Fast mer välstädat. Antar att jag behöver ordning i verkligheten för att det är så mycket oordning i mitt huvud.
Vad längtar du efter nu? Att allt ska ordna sig till det bättre, att få må bättre igen.

1 kommentar:

Elina sa...

Jag vill göra en lång kommentar på hela inlägget, varje fråga. Hålla med, fråga varför etc. Men jag vill egentligen bara säga att det kommer bli bättre igen. Good things fall apart so that better things can fall together. <3