19 augusti, 2011

I ett annat liv.

Det här med vilka bloggar man läser går i omgångar. I början läste jag hur många som helst, numera läser jag bra mycket färre. Mest de jag läste då som fortfarande är kvar, och så några nya som jag hittat av en slump. De jag läser nu handlar oftast mer om livet i sig än om bara mode, vilket det brukade göra förr. Intressen skiftar väl, antar jag. Om några veckor har några fallit bort, några nya tillkommit medan andra fortfarande hållit sig kvar efter hur lång tid som helst. Men just nu är de här de bästa.

Jag läser om Emma som bor i en lägenhet i New York i fem veckor den här sommaren. Vi verkar ha samma kärlek till staden, fastän hon varit där flera gånger och jag aldrig ens tagit mig över atlanten en enda gång i mitt liv. Sandra bor också i New York, fast på riktigt. Jobbar med reklam och verkar ha det så fantastiskt. Hennes kollega och sambo Nina som skriver så himla bra och smart. Och Clara, underbara Clara, som det är svårt att inte älska för att hon skriver precis det alla borde läsa och ta in. Även om nästan ingen vill göra det. Jag läser om Sofis liv i New York. Helt enkelt för att det är New York. Om Ebbas liv för att det inte är det minsta tillgjort eller förfinat. Och om Eleonore, vars blogg jag läst i nästan fem år. Då minns jag hur det var i början, när bloggarna kom och allt med dem var så fascinerande. Det känns tryggt på något sätt att alltid komma tillbaka dit. Sandra bor i Berlin och lyckas på något vänster alltid fota på ett alldeles unikt sätt. Benita renoverar sitt radhus som hon precis köpt och det är så himla spännande att få följa med i processen. Och så Alex, som aldrig skrivit något mediokert, någonsin (han verkar också vara den enda bloggande mannen jag följer).

Så. Klicka och läs, tycker jag.

Inga kommentarer: