06 april, 2011

Det är onsdag idag.

Det kan gå en vecka utan att man riktigt har något att skriva. Eller att säga. En vecka som är lite mer enformig än andra veckor. Regnig, grå och kall, på alla sätt. Min hosta vill inte försvinna, och inte min längtan heller. Längtan efter att få tacka för mig och gå vidare, för ska vi vara riktigt ärliga så har jag inte så mycket talang för det jag gör just nu. Inte i jämförelse. Och det ska man komma ihåg, att allt är i jämförelse med något annat, eller någon annan. Men så hämtar jag ut ett paket med färgglada böcker på posten, som jag sedan staplar ovanpå varandra på mitt sängbord. Ungefär så nära drömmarna som det bara går. Och även om de kanske får ligga kvar där ett tag, orörda, i väntan på värmen och ett nygammalt hem, så gör de världen lite mindre grådaskig och trist. Vem vet, snart kanske drömmarna också återgår till det normala.

Inga kommentarer: