17 mars, 2011

Snart ska jag hitta den jag är.

Jag lever i förändringens tid, alltid, vartsomhelst och närsomhelst. Det har jag gjort sedan en lång tid tillbaka. Och det är mestadels oönskade förändringar. Ovalda. Påtvingade skulle man kanske kunna säga, av livet självt. Jag är nämligen ganska dålig på förändringar. Dålig på avsked, dålig på nystarter. Oj, så medveten jag är om det. Så mycket att känns i hela kroppen, hela tiden. Jag vet att jag håller mig kvar i det förflutna så mycket jag kan. Saknar. Romantiserar och vill känna samma känsla igen. Inbillar mig att framtiden bara blir hårdare och hårdare. Och att den där känslan, den kommer jag aldrig mer få uppleva. In med det nya, ut med det gamla heter spellistan som innehåller den musik jag lyssnat på den senaste tiden. För att jag är påväg mot en förändring som jag själv valt. Och mer än gärna lämnar det gamla bakom mig. Framsteg? Jag vågar inte riktigt hoppas.

2 kommentarer:

Klara sa...

Du skriver så himlans fint hela tiden Erika! Massa kramar till dig min vän

Camilla sa...

Ja.. förändringarnas tid är här. Vad du än beslutar så blir det bra! <3