16 december, 2010

Sexton/Tolv.

Min bästa vän är någon som jag kan berätta ganska mycket för utan att behöva tänka.
När jag borstar tänderna brukar jag lyssna på Barry White för att det blir så mycket roligare då.
När jag lagar mat blir det nästan alltid spagetti carbonara.
Jag är (lite) rädd för nästan allt.
Den värsta känslan är ensamhet.
Den bästa känslan är när det pirrar i magen.
Jag är bäst på att fundera över hur saker och ting ska bli, på att baka kakor utan att de blir torra, matte (det var jag i alla fall när jag fortfarande gick i skolan), att läsa kartor och dricka fyra koppar te på en dag utan att bli det minsta pigg. Och så är jag ganska bra på att läsa högt.
Jag är sämst på att våga säga precis vad jag tycker (jag är ganska dålig på att våga i allmänhet), att springa, att släppa något jag haft länge, naturkunskap och jättevarma sommardagar.
Jag lyssnar på julmusik just nu, och lite femtiotal därimellan. Och så sorlet från motorvägen i bakgrunden, som alltid.
Jag pratar ibland jättemycket, då känns det som att jag knappt andas emellan meningarna för att jag har så mycket att berätta. Ibland säger jag nästan ingenting.
Jag tycker om den första snön, att sitta ute en sommarkväll och läsa, killar i tjock tröja och skjorta under, citronpaj (allt med citron, egentligen), december, min gamla gata och att gå i matbutiker.
Kärlek är helt obeskrivligt underbart.
I somras var jag rädd och förvirrad.
Sist jag grät var för inte så länge sedan.
När jag vill tänka sätter jag i hörlurarna, lägger mig på golvet och tittar upp i taket.
När jag bakar blir det alltid något sött, för det är det bästa jag vet.
Just nu tänker jag på att jag ska åka hem imorgon och stanna i flera veckor.
Idag har jag gått upp jättetidigt, känt mig lite glad och ätit pyttipanna.
Ikväll ska jag packa ner allt jag ska ha med mig hem.
Imorgon kommer jag köpa julklappar och baka julgodis.
Min mobiltelefon är alltid i närheten, alltid med.
När jag vaknar på morgonen vill jag aldrig gå upp om jag definitivt måste.

1 kommentar:

Camilla sa...

En riktigt bra beskrivning på en Erika det där :) Tänk om du inte skulle vara precis så som du är... va hemskt det hade vart då.. <3 Men bara så du vet, så är jag bäst på att läsa kartor ;) för "jag är ganska duktig på sånt" hihii <3