29 oktober, 2010

En årstid i taget.


Jag vill att snön ska komma. Jag vill ha isande kyla och soliga dagar. Jag vill att det ska mörkna fort, att det ska vara mörkt när jag vaknar. Jag vill vira in mig i min filt, se julkalendrar, äta lussekatter och lyssna på stämningsfull musik. Jag vill huttra bakom en halduk och tjocka vantar. Med min röda basker för öronen. Jag vill gå i mina varma, fina kängor på stadens gator och se julskyltningen växa fram. Sitta på ett fik och dricka chailatte med en fin vän och skratta, så som vi brukade göra. Jag längtar så efter månaden som börjar på måndag. Förra året bjöd den på mycket fint och det tror jag att den gör även i år. För jag avskyr den inte som många andra gör.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Håller helt med dig <3

lina sa...

Vi hade faktiskt ett litet snöfall imorse!!! fast det la sig inte på backen tyvärr och nu lyser solen igen så det e fortfarande hötsväder här... va sjuk sufen på snöbollskrig! :P

JAG VILL HA CHAILATTE!!! (jag har faktiskt börjar dricka kaffe här lite då och då, french vanilla dock)