27 juli, 2010

Jag går bredvid, men halkar efter.

1, 2, 3

Det var ett tag sedan jag delade med mig av bilder som jag tycker om. Bilder som inte jag ligger bakom. Sanningen är den att jag inte letar efter vackra bilder lika mycket längre. Jag hade lovat mig själv att bara göra sånt som jag tyckte allra mest om den här sommaren. Jag skulle skriva, hade jag tänkt, hela tiden. Och läsa, fler böcker än förra sommaren. Jag skulle bläddra runt bland vackra bilder, samla på mig ett par stycken, och inspireras. Men jag har nästan inte skrivit en endaste liten rad, och sommaren kommer inte räcka till för att jag ska kunna läsa ens lika många böcker i år. Egentligen hade jag väl inte satt upp det som mål, utan mer som ett löfte till mig själv. För att den här sommaren skulle bli bra, fin... glad. Men ibland kan man inte rå för vad som händer, vilka funderingar det för med sig, vilka onda tankar som kan uppstå och göra det lite svårare för en att fokusera, lägga dem åt sidan och vara, tja... glad.

Inga kommentarer: