18 maj, 2010

Motivation.


Det är hemskt att inte ha någon motivation, sitta och försöka skriva på något jättesvårt och inte komma fram till något. Det är hemskt att ha alla tankarna i huvudet, veta precis vad det är man egentligen vill skriva, men inte få ner det. Hemskt att hela tiden påminnas om att det måste komma ut i form av ord i ett dokument. Helst snart, nu på en gång, för snart ska det vara klart. Det är hemskt att veta att det måste bli bra, välskrivet, intelligent, riktigt riktigt intelligent. Och aldrig se några framsteg. Antalet ord ökar inte markant, sidantalen är desamma. Hemskt att bara se allt det som inte gjorts, inte det lilla som finns. Hemskt att ha viljan, men sakna motivationen.

Tur att det börjar bli sommar, eller vår, eller kanske sommar. Nu är träden äntligen gröna. Och tur att det finns fin musik. Det hade aldrig, aldrig gått framåt annars.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Svar: Erikaaa, det är klaart att det är Derek!!! FAAAN, att jag inte tänkte på det! :'( Skit skit skit... såg du länke jag la upp? suck.. det är klart att det är Derek... :'( helvete... gud vad sorgligt... och med Meredith som... ja.. du kanske inte vet..? :P

Felicia sa...

Åh, gud vad jag känner igen mig i det där. Jag segar med min tenta just nu.. Fina bilder har du.