01 april, 2010

Kom vår, snälla kom.

1, 2

Jag skulle mest av allt önska att det vore vår. Att påsken i år blev precis som påsken förra året. Jag minns att det var tjugo grader varmt och att himlen var klarblå. Att jag satt ute på alten och fastnade i en omtalad bok och tog min första cykeltur. I år är det moln överallt på himlen. Det är inte grönt på en enda liten fläck och jag bär fortfarande min vinterkappa. Man vet att den kommer, den kommer i sinom tid. Det är bara så svårt att tänka så när man vet hur det var ett år tidigare. Och jag kommer att fortsätta önska att allt vore grönt och färglatt tills det blir det.

Och lyssna på det här. Jag tänker på förra sensommaren när jag tittade på alla Mad Men-avsnitt som hade visats, och längtar efter en ny säsong. Vad dumt att det bara kommer tretton avsnitt per säsong.

Inga kommentarer: