07 december, 2009

Sova. Vakna. Skola. Äta. Sova.


När jag kom hem idag möttes jag av saffransdoft precis innanför ytterdörren. Nybakta lussekatter, en pepparkaka och lite julmust fick bli adventsfikat som jag inte åt igår. Då var jag nämligen på bio och såg en väldigt spännande film, Luftslottet som sprängdes. Och i lördags åkte jag och två vänner till en lite större stad för att leta efter julklappar. Jag kom hem med fyra stycken. I mitt fönster hänger föresten numera en röd julstjärna som gör att hela mitt rum lyser rött. Det blir väldigt mycket rött men oj vilka julkänslor jag får.

Snart hoppas jag att jag får tillbaka min dator som jag varit utan i en och en halv månad (därav sporadiska inlägg). Jag saknar den verkligen och just nu har jag så mycket at göra och den skulle verkligen vara bra att ha. Förövrigt är jag lite osäker på om jag kommer att överleva fram till jul. Min stressometer har nått max sedan långt tillbaka.

Inga kommentarer: