14 oktober, 2009

Jag saknar. Jag vill.


Bilder som inte alls hör ihop. De bara hamnade tillsammans, då de är fina var för sig.

Just nu saknar jag känslan av att öppna upp en bok. En bok som inte handlar om varken klimat, temperaturer, buddha-läror, abrahams barn eller perceptionsförmåga. Jag vill inte läsa mer fakta och försöka lära in sådant som knappt fastnar. Det har jag gjort alldeles för mycket den senaste tiden. Jag vill öppna en bok och läsa alla vackra ord, ta del av berättelser som slutar på alla tänkbara sätt och vis, känna alla känslor möjliga och glömma omvärlden. Jag saknar det så mycket. Jag vill öppna alla de böcker som står olästa i min bokhylla, de som jag köpt hem för att det verkar så fina. Jag vill läsa dem allihop, nu, men jag hittar inte tid till det. Och det gör mig lite ledsen.

1 kommentar:

Art By Tina sa...

Hamnade på din blogg och såg att du kommer från Skövde.
Jag är konstnär och ska tillsammans med en fotograf ha en utställning på Cementa (Paviljongen) i Skövde.

Datum: 31 oktober - 1 november kl 12-19

SATISFACTION heter vår utställning och består av mig Tina Axelsson (från Vara) och fotograf Sara Brorsson (från Skövde).

Mina verk kan du se här:
http://trueborn.blogg.se/category/konst.html

Testar bloggen som ett marknadsföringsverktyg för att hitta nyfikna och konstintresserade personer.

Om du kan och vill - Välkommen till oss!