03 september, 2009

Upprepningar.


Ett par kängor och en röd liten väska. Jag behöver nya skor, helst flera par. Jag vill inte frysa i vinter. Inte gå runt i tygskor bland snötäckta gator, i år igen. Idag kände jag att hösten var på väg. Mörker, regn och halsdukslängtan. Jag vill använda min kära vinterjacka som jag aldrig tröttnar på, fastän jag haft den i två år. Nu väntar jag bara på kyla och färgade löv. Anna Ternheim far ut på turné, precis som förra vintern, men den här gången helt ensam. Det skulle jag vilja uppleva. Jag ska läsa hela kvällen hade jag tänkt, vilket inte är en direkt ovanlighet.

1 kommentar:

paulina sa...

jag bodde på the marble arch hotel precis utan för primark, mitt på oxford street. DET VAR UNDERBART. bästa läget. dock kanske lite dyrt men om man bara åker på en weekend så är det så värt.