06 maj, 2009

Sommarkvällar, i teorin.


Jag saknar sommarkvällar, ute på altanen, invirad i en filt involverad i samtal långt in på småtimmarna. För att man glömmer tiden. Det blir aldrig kallt. Sedan somnar man efter ett kapitel i en bok och har ett leende på läpparna. Jag vill ha det så, just nu, och hela sommaren. Istället sitter jag här en dag i maj. Det är kallt, mulet och att sitta ute är knappast något alternativ. Fast jag har den där boken som får det att pirra i magen hela natten lång, och en filt.

1 kommentar:

vanessa sa...

Vilket cool blogg du har!!!

Du är välkomen till min blog ocså.Just nu pratar jag om hantverk av indianerna från Brasilien.
Hos indianerna få man köpa örhängen,halsband och mm här få ni se alla otroliga fåglar som tas fjädrar av och varje gång dom (indianerna)tar en då kommer en till ännu färgglad fåglarna är helt undebara färglada och...


http://modablogvanessa.blogspot.com/