27 april, 2009

Kors i Taket.


Jag har suttit framför skolböckerna, i olika positioner på samma plats i fyra timmar. Sedan jag kom hem. Det har aldrig hänt förut. Tro inte att jag aldrig öppnar skolböckerna, för det gör jag. Ofta. Men aldrig har jag varit så koncentrerad under en så lång tid förut. Det känns så fantastiskt. Jag tänker belöna mig själv med att läsa de sista sidorna i en magisk bok. Det har jag väntat hela dagen på att få göra.

Ps. det trevligaste idag, och som jag känner mig tvungen att nämna, var matematiklektionen då jag och en vän tittade på film i smyg hela timmen. Det var himla skickligt gjort, anser jag. Speciellt då jag lyckades hinna med nio stycken tal, samtidigt. Ha.

2 kommentarer:

Erika sa...

nejmen nejmen nejmen vad lustigt. jag brukades kallas akire hela låg- och- mellanstadiet!

hej på dej!

Erika sa...

Erika: hejhej, på dig också! ja, lustigt, fast jag kallas aldrig akire i verkligheten. Jag använder det bara på internet :)