29 april, 2009

En Resa som inte borde ha tagit slut.


För en vecka sedan var jag i Stockholm. Jag dokumenterade självfallet detta besök med min kamera. Det var hur fint som helst, soligt, varmt och vårigt. Dock gick det alldeles för fort. Två dagar i den fina staden är ingenting.

Vi besökte riksdagen, och åt lunch med politiker. Vi stod mitt i hammarbyklacken när de spelade mot IFK GöteborgSöderstadion. Det var otroligt. Jag sjöng med i varje sång, klappade och hoppade, fastän jag inte är hammarbyare. Promenaden hem till Skeppsholmen var sömnig, men utsikten var underbar. Vi bodde dock inte i båten på vandrarhemmet, utan i huset på land, men att vakna upp och se Kungsträdgården är inte så dumt, ändå.

Andra dagen vandrade vi runt i Gamla Stan nästan hela tiden. Vi åt, köpte glass hos Ben&Jerry's och fick en historisk rundvandring bland de gamla husen. Mina fötter mådde inte speciellt bra. Sedan var det dags för den långa bussresan hem. Kruxet var bara att jag ville stanna kvar.

1 kommentar:

Klara sa...

Det var jättekul i Stockholm, vill också tillbaka <3