26 juni, 2008

Almanacka inte Almenacka. Jag kan inte stava.


Lolita anordnar en tävling. Där man kan vinna almanackor. Det jag alltid behöver men aldrig använder. Jag vet egentligen inte varför. På senare år har jag nog vant mig vid att ha allt i huvudet. Det har funkat bra men nu vill jag få plats med annat i huvudet, som fina tankar över det man planerat, inte bara planering och kom ihåg. Det vill jag överlåta till någon annan. Något annat. En svart bok till exempel. 

En svart bok utan krussiduller. Enkel. Diskret. Precis som jag, ungefär. Och framförallt. Utan spiralrygg, som jag avskyr. Istället ser den sådär gammal och klassisk ut. Jag älskar det.

3 kommentarer:

Miriam sa...

Åh. tack så mycket. det är den!!

Miriam sa...

Åh. tack så mycket. det är den!!

Klara sa...

hahaha, Erika. Har du hittat den perfekta almanacka än? ;)