16 augusti, 2007

Visningar. Jag vill dit.


Bea Szenfeld SS 08

Jag har inte direkt avundats Bea Szenfelds kläder tidigare. Har tyckt det vara för vågat för min del. Kanske för sött. Inte så enkelt som jag vill ha det, en massa krimskrams. Men Bea har jag alltid gillat, för hennes goda klädsmak, fina håruppsättningar och hennes sätt. Det sättet man ser i intervjuer och reportage.

Till det jag tänkte berätta. Jag har gått igenom många visningar från Modeveckan i Hufvudstaden och kan ju inte publicera alla mina favoriter så jag nöjer mig lite sammanfattningar. Klänningen á la Bea är lagom sockersöt, Erika sockersöt. Stylein känner man igen varenda gång. Den slappa stilen Carin Wester kör på kommer jag alltid le lite extra åt. Minimarket gör saker man älskar men som man nog aldrig skulle våga sig på. Fifth Avenue Shoe Repair hyllas, och jag hyllar jag med.

Dock har jag tröttnat ganska rejält på att läsa om varje visning 10 gånger på olika bloggar och siter. Det gör mig bara ännu mera avundsjuk. Därför håller jag mig till Modefeber.

bild: mode.feber.se/feber/

Inga kommentarer: