09 augusti, 2007

Svea - aldrig okej.

Min lillasyster har gått och köpt sig en såndär Svea-mössa. Den är grå och svartrandig med en tofs och... föresten sa jag att jag fullkomligt hatar dem? Jo, men det gör jag serrni. Svea-mössor skaffar alla inom samma vänskapskrets för att gå omkring i både inomhus och utomhus bara för att verka coola.

I höstas nådde denna chock min skola och jag vet inte hur många timmar vi sammanlagt la ner på att bara sucka över alltsammans. Och nu har även min lillasyster gått med i denna fasligt hemska kretsen. Bestämd form, jag vet. Här i denna lilla staden sprider sig allt otroligt snabbt och de bildar en enda stor armé. Samma sak hände med We och J.Lindeberg-tröjorna för några år sedan.

Det är som om de lyckas skapa sig en gigantisk trend. En väldigt otrendig trend.

Inga kommentarer: