10 augusti, 2007

Nostalgi.

Jag har förflyttat mig till den gamla datorn i vårt hushåll. Den som stor i min lillasysters rum och sägs gå segt, och därmed mest samlar damm. Jag tvingas hit när den nya fräscha (snart 2 år gamla) datorn är upptagen. Lite frustrerande, jag har inga sidor sparade på mina favoriter och måste lat som jag är skriva alla sidoadresser helt manuellt. Det går liksom inte så fort och effektivt som jag önskar och är van vid.

Men så finns det vissa bra sidor med den gamla raringen. Tangentbordet t ex. Det är mycket härligare att skriva på. Händerna bara seglar över det och man sitter mycket bekvämare i stolen. Sen har vi ju musiken. Den gamla musiken som är sparad sen många år tillbaka. Den jag inte vågar ta bort, för jag blir lika nostalgisk varenda gång jag sätter mig här. Samma gamla skit men alla minnen kommer tillbaka. Ett minne för varje låt.

Det är nästan så det kommer små vattenfyllda ting ur ögonen.

Inga kommentarer: