15 augusti, 2007

Följande plan bör tas inte alltför seriös. Jag är absolut inte flickan som blinkar med ögonen och får allt hon pekar på.

Jag vill ju verkligen ha en alldeles egen dator. En bärbar, självklart. Har nog velat ha det i snart ett år. Sedan jag började blogga. Min plan kan måhända nästan förverkligas. Snart kanske vi skaffar en bärbar till vårt hem och jag får iallafall ta del av den en stor del. Det är gaaanska bra.

Min pågående plan:
1. Flyttade ut datorn från mitt rum för att den tog så stor plats. Halva rummet bara för den. På ett ungefär.
2. Sitter ändå vid datorerna i mina föräldrars och min systers rum.
3. Det klagas väldans på detta. På grund av sena kvällar. Jag har ingen förståelse varför?
4. Försöker, lite diskret, säga att jag ju skulle kunna sitta vart som helst, när som helst och hur sent som helst med en bärbar, men inte på något sätt tjata. Få pappa att tänka på det bara. Få över honom på min sida liksom. Lite snyggt.
5. Jag tittar länge i tidningarna på uppslagen med extrapris på datorerna och frågar pappa helt ointresserat vad som är bäst, det eller det. Han undrar om jag vill ha en dator (på skoj, och skrattar). Jag säger att jag bara tycker det är intressant att veta vilket.

Jag följde sista rådet när jag var ute efter en digitalkamera. Det gick finfint. En dator kan vara lite knepigare. Fast inte för mig. Jag är ju mästaren.

Inga kommentarer: