13 augusti, 2007

Allting krockar. Jag vill göra allt.

Jag känner mig splittrad, frustrerad och förtvivlad. Under sommaren händer nästintill inget under helgerna. När sedan allt drar igång igen med skola och annat så hamnar alltihopa jag så fram emot under samma helg. Såklart med den turen jag alltid har.

Helgen jag snackar om är den om 3 veckor. 31 aug-1 sep. I stan har vi en fastival. En såkallad matfestival. Det är tradition, man går alltid på den. Och det är härligt. Käka sig proppmätt och se på när alla andra åker de livsfarliga åkattraktionerna. Ja.
Och varje år så arrangerar den lokala tidningen handbollscup på elitnivå, med fleeera lag från Norden och så IFK Skövde såklart. Och jag vill gå, på en eller två matcher i alla fall. Eftersom jag aldrig gått och det är billigt :)

Ja, man skulle ju kunna fixa detta ganska lätt. Det går väl prioritera, typ.

MEN..

Som vanligt denna tid på året så ringer min farbror (han ringer väl annars också men..) och vill ha hjälp med inventeringen i hans ICA-affär. På fredagen den 31:a.
Jag är så frustrerad. Jag hjälper alltid till där, har gjort det de senaste 3 åren och tycker det är så skoj. Räkna varor, låter ju skittrist men så är jag också udda. Jag ska säga varför jag gillar det. Att få umgås med släkt och annat folk är väldigt ovanligt i mitt liv. Jag känner knappt mina släktingar och tar den chans jag får att träffa dem. Nu kanske allting sabbas.

Fan. Enda sättet inventeringen kan räddas är att jag försöker få alla vänner jag antagligen ska gå med att gå på lördagen, och inte fredagen. Och handbollsmatcherna går ju mestadels på dagen. Super. Nu gäller det. Jag ska få detta att funka. Seriöst, jag ska kämpa skiten ur mig.

Inga kommentarer: